miercuri, 7 ianuarie 2009

Audienţa reclamelor TV a scăzut alarmant în 2008

Primele 11 televiziuni au livrat anul trecut cu 7,5% mai puţine puncte de audienţă decât în 2007. Kanal D a reuşit să livreze audienţă cu 107,5% mai mare decât în 2007, depăşind TVR 1. Realitatea TV a furnizat un volum de puncte de audienţă cu 28,6% mai mare.

Primele 11 televiziuni din piaţa românească au difuzat anul trecut (1 ianuarie – 15 decembrie) un număr de 1.512.321 de reclame, cu 17,7% mai puţin decât în aceeaşi perioadă a anului 2007. Volumul de publicitate atras de posturile TV a dat semne de... slăbiciune pe fondul scăderii audienţelor.

Punctele de audienţă (Gross Rating Point), indicator ce reprezintă audienţa totală obţinută de reclamele TV, au suferit un declin.

Cele 11 televiziuni cuprinse în monitorizare (au fost eliminate barterele de media şi anunţurile CNA) au livrat 1.198.268 puncte de audienţă (GRP’30) - 1 GRP este echivalentul a 113.740 de persoane din mediul urban. Volumul de GRP-uri furnizate este cu 7,5% mai mic decât cel din 2007.

Staţiile mici au crescut
Din cele 11 staţii monitorizate, doar Kanal D, Realitatea TV, Naţional TV şi B1 TV au reuşit să livreze audienţe mai mari decât în 2007 pentru spoturile difuzate. Kanal D a furnizat 88.623 GRP’30, depăşind postul public TVR 1, care a beneficiat de două evenimente sportive în cursul anului abia încheiat: Euro 2008 şi J.O. de la Beijing.

Este adevărat, conform legislaţiei în audiovizual, postul public are opt minute de publicitate pe oră, în comparaţie cu televiziunile private, care beneficiază de 12 minute.

Creşterea volumului de puncte de audienţă a staţiei Kanal D a fost de 107,5%, cea mai mare de pe întreaga piaţă TV. Asta în ciuda faptului că numărul de reclame difuzate a fost mai mic cu 6,6%.

Pro TV se menţine la acelaşi nivel
Realitatea TV a reuşit să livreze un volum de audienţă mai mare cu 28,6% faţă de 2007, deşi numărul de spoturi a fost mai mic cu 21,8%. Este o dovadă că audienţa generală a staţiei s-a majorat.

În ciuda declinului gereral, Pro TV s-a menţinut la nivelul anului 2007: numărul de reclame a scăzut cu 1,9%, iar numărul total de puncte de audienţă, cu 2%.

Antena 1 a difuzat 157.737 de reclame, cu 21,2% mai puţin decât în aceeaşi perioadă a anului trecut. Şi audienţa spoturilor a scăzut în mediul urban cu 21,6%.

Deşi a beneficiat de un un număr de reclame mai mare decât în 2007, TVR 1 a livrat o audienţă mai mică.

Astfel, la un total de 118.294 de reclame (o creştere de 8,7%), postul public a furnizat 72.580 GRP’30, cu 32,2% mai puţin decât 2007. Este cea mai mare scădere înregistrată pe piaţa TV în anul 2008.

S-a strâns robinetul cu reclame
Cele mai importante 11 posturi TV au difuzat 1.512.321 de reclame, în perioada 1 ianuarie – 15 decembrie 2008, cu 17,7% mai puţin decât în 2007.

Procter&Gamble şi Unilever şi-au ajustat bugetele
În anul 2008, primii trei clienţi publicitari din topul celor mai mari consumatori de reclame TV au alocat bugete mai mici decât în 2007: Procter&Gamble (scădere de 22,5%), Unilever (23,6%) şi L’Oreal (24,2%).

Semnele sunt îngrijorătoare pentru anulul 2009. Şi Coca-Cola a consumat un număr de GRP-uri mai mic decât în 2007: 13,8%. Singurele companii care au avut creşteri semnficative ale volumelor de publicitate TV (GRP’30) au fost cele de telefonie mobilă: Vodafone (30,9%), Orange (33,3%) şi Cosmote (31,1%).

Reckitt Benckiser, producătorul Cillit Bang şi al altor mărci de curăţat, a cunoscut o majorare a publicităţii TV de 11,5%.

# Autor: Petre Barbu
# Data: 6 ian 2009
http://www.adevarul.ro/articole/audienta-reclamelor-tv-a-scazut-alarmant-in-2008.html

Si care ar fi problema aici?
Sa fie asta o stire informala pozitiva?
Sau negativa? Adica nu mai sunt bani de reclame? Nu mai functioneaza ele? Trebuie upgradate?
Sau ce?
Sa imi para rau ca este mai putina reclama la TV? Sa fi seriosi !

1 comentarii:

Anonim spunea...

Buna .. nu eram la calculator cand mi-ai scris pe mess... intra sa iti spun despre ce e vorba